Gazelle – Sprintrace Dutch Grand Prix 2023 Activatie & PR Stunt

Tijdens de Dutch Grand Prix in 2023 in Zandvoort was Gazelle ook dit jaar weer één van de grotere sponsoren. Het fietsmerk haakte Raúl&Rigel aan om een activatie op te tuigen op de fietsroute naar het circuit.

Op het fietspad dat 40.000 fietsende DutchGP bezoekers naar het circuit bracht, claimden we 100 meter voor de enige echte Gazelle Sprintrace.

Op de startlijn van deze sprintbaan bouwen we een mega startboog inclusief startlichten zoals die ook op het circuit te zien is. Dit werd ondersteund door een audiofragment van Olav Mol die sportcommentaar gaf en aftelde voor de start.

Halverwege de baan plaatsten we een gebrande tribune vol figuranten die als Gazelle supporters de fietsers aanmoedigden om net dat tandje harder te trappen.

En bij de finish plaatsten we een hoge scheidsrechtersstoel waar onze scheidsrechter enthousiast heen en weer zwaaide met een blokkenvlag. Ook hier was Olav Mol weer te horen met bijpassend finish commentaar.

Tot slot voegde we ook een snelheidsmeter toe waarop sprinters konden zien hoeveel kilometer per uur zij fietsten.

Het was al met al een geslaagde activatie. Zo’n 40.000 fietsense F1 supporters hebben deelgenomen aan de Gazelle Sprintrace en sommigen sprintten alsof hun leven er vanaf hing. Er werden zelfs snelheden van 35 km per/uur gemeten!

De activatie werd opgepikt door Viaplay, Nu.nl, Dutchcowboys en diverse andere nieuwssites/blogs.

Ook een campagne starten?

Bij ons zit experiential marketing in hart en nieren. Op zoek naar een creative agency voor conceptontwikkeling, brand activations, PR stunts, event marketing, guerrilla marketing of sampling? Dan zijn wij de juiste one-stop-shop! Dus wil jij jouw doelgroep met een zintuigprikkeling op ludieke wijze in contact brengen met jouw bedrijf, merk, product of dienst? Klik dan op de contactbutton en let us know!

Anderen bekeken ook: