Bol.com – Zorgeloos Zomer Eiland Activatie
Voor Bol.com hebben we in de zomer van 2016 de conceptontwikkeling en creatie van een geweldige marketingstunt uitgevoerd: het Zorgeloos Zomeren Eiland. Tijdens deze merkactivatie stuurden we een groep van 14 vrienden naar een tropisch partyeiland, midden in de Vinkeveense plassen. Voor een ultieme merkbeleving verlootte Bol.com een golden ticket onder iedereen die zich had ingeschreven voor deze actie.
Voor Raúl&Rigel was het de taak om het eiland om te toveren tot een heus Bol.com brand experience eiland. Oftewel, een blauw, mysterieus, exclusief paradijs waar je echt wilde zijn. Deelnemers konden een WhatsApp groep aanmaken en werden vijf dagen lang bestookt met vragen en opdrachten. De tofste en beste groep zou winnen.
De 14 winnaars werden opgehaald met een oude schoolbus en daarna per boot naar het eiland gebracht. Het eiland moest een ware Bol.com oase zijn om te relaxen, blauwe cocktails te drinken, te suppen, trampoline te springen, je te laten masseren en te kunnen dansen op de beats van een dj. In de avonduren verwenden we de winnaars met de barbecueskills van een ware grillmaster, een a capella miniconcert en een vuurshow.
Aan de eilandbezoekers vroegen we om zoveel mogelijk met speciale hashtags op social media te posten. Bol.com behaalde door deze marketingactie ontzettend veel merkbekendheid via free publicity. De aftermovie van de zomerse dag op het eiland werd maar liefst één miljoen keer bekeken en kreeg 2.100 likes op social media.