OikoCredit – XXL Kluis Activatie

‘Ontsnap uit armoede!’, dat is dit jaar het thema tijdens de week van het microkrediet. Oikocredit maakte hiervoor een escape game, waar iedereen online gratis aan kan meedoen. Oikocredit vroeg Raúl&Rigel om deze game en de week van het microkrediet onder de aandacht te brengen.

6 december was het zover, de kick-off van de week van het microkrediet. Op het Vredenburgplein in Utrecht plaatsten we een XXL kluis, compleet in Oikocredit branding. In deze kluis konden voorbijgangers de online escape game spelen. Hadden passanten haast? Ook geen probleem! Want door de QR code op de kluis te scannen konden mensen de game ook thuis spelen. De activatie in Utrecht werd begeleid door twee promotiemedewerkers, zij gaven hints wanneer dit nodig was en deelden flyers uit in het centrum van de stad.

De kluis trok veel bekijks. Gedurende de dag speelde een groot aantal mensen de escape game. De flyeractie en de QR code op de kluis hebben er voor gezorgd dat ook veel mensen de game thuis hebben gespeeld. Oikocredit zal deze activatie in de toekomst nog vaker inzetten.

Ook een campagne starten?

Bij ons zit experiential marketing in hart en nieren. Op zoek naar een creative agency voor conceptontwikkeling, brand activations, PR stunts, event marketing, guerrilla marketing of sampling? Dan zijn wij de juiste one-stop-shop! Dus wil jij jouw doelgroep met een zintuigprikkeling op ludieke wijze in contact brengen met jouw bedrijf, merk, product of dienst? Klik dan op de contactbutton en let us know!

Anderen bekeken ook: