Glorix – Plee Pride PR Stunt

Glorix wilde met een marketingstunt op een originele manier reclame maken. Jaarlijks bezoeken ruim 500.000 mensen de Gay Pride in Amsterdam en natuurlijk moeten al deze mensen een keer plassen. Dit was voor Glorix de uitgelezen kans om bezoekers de merkbeleving van hun schoonmaakmiddelen te laten ervaren.

Reclamebureau Alfred had bedacht om bewoners van de Prinsengracht tijdens de Gay Pride toiletten ter beschikking te laten stellen..Deze toiletten werden gepimpt met slingers, ballonnen, een roze loper, reclameborden en voorzien van een gastvrouw. Zo ontstond de Pleepride. Deze toiletten waren niet alleen schoon en fris maar door onze promotiedames ook heel gezellig. Geld dat werd verzameld door de Glorix toiletdames werd aan een goed doel geschonken. Op deze manier konden we de deelnemende huiseigenaren compleet ontzorgen.

Deze pr-stunt leverde niet alleen free publicity en brand awareness op in Het Parool, Linda,,Adformatie, Marketing Tribune en Glamour maar ook heel veel lachende gezichten van mensen die van het toilet gebruik konden maken tijdens de Canal Parade.

Ook een campagne starten?

Bij ons zit experiential marketing in hart en nieren. Op zoek naar een creative agency voor conceptontwikkeling, brand activations, PR stunts, event marketing, guerrilla marketing of sampling? Dan zijn wij de juiste one-stop-shop! Dus wil jij jouw doelgroep met een zintuigprikkeling op ludieke wijze in contact brengen met jouw bedrijf, merk, product of dienst? Klik dan op de contactbutton en let us know!

 

Anderen bekeken ook: