Eneco Windmolentjes Guerrilla actie

Op 23 februari 2012 sierden 5000 windmolens het Museumplein. Daarmee is midden in Amsterdam het grootste windpark van Nederland op land ontstaan! Voorbijgangers stopten massaal om foto’’s te maken. Met deze actie vraagt Eneco, als grootste leverancier van windenergie in de Benelux, aandacht voor haar nieuwe product “Hollandse Wind”. Daarmee kunnen klanten energie afnemen afkomstig van windparken in eigen land. Raúl&Rigel was verantwoordelijk voor het concept en de coördinatie ter plaatse.

In de zomer van 2014 heeft Eneco HollandseWind Certificaten geïntroduceerd. Op deze manier kunnen alle inwoners van Nederland voor een laag bedrag investeren in windenergie. Achtung! en FHV BBDO maakten voor Eneco de introductiecampagne. Raúl&Rigel was verantwoordelijk voor de coördinatie en uitvoer van de campagneaftrap.

Op het Beursplein in Amsterdam zijn 1.000 miniatuur windmolens geplaatst. Aan de windmolentjes zat een flyer met informatie over de HollandseWind Certificaten. De windmolentjes mét flyer werden door promotiedames uitgedeeld aan voorbijgangers. Een team van ANP-video, een cameraman van Raú&Rigel en een fotograaf waren aanwezig om de opbouw en de hele actie in beeld te brengen.

Onder andere Adformatie, Marketing Online, Volkskrant, RTV Noord-Holland en Duurzaambeleggen.nl hebben verslag gedaan van de campagne(aftrap). Zo heeft de campagne an sich heel wat PR opgeleverd!

Ook een campagne starten?

Bij ons zit experiential marketing in hart en nieren. Op zoek naar een creative agency voor conceptontwikkeling, brand activations, PR stunts, event marketing, guerrilla marketing of sampling? Dan zijn wij de juiste one-stop-shop! Dus wil jij jouw doelgroep met een zintuigprikkeling op ludieke wijze in contact brengen met jouw bedrijf, merk, product of dienst? Klik dan op de contactbutton en let us know!

Anderen bekeken ook: