DIRK Floating Market Activatie & Guerrilla actie & PR Stunt

Supermarkt Dirk wil altijd daar zijn waar de mensen zijn, en tijdens Sail Amsterdam is dat natuurlijk op het water. Voor de bezoekers van Sail wilde Dirk dan ook een leuke manier vinden om de mensen vanaf het water te bedienen.

XXS bedacht het idee om de eerste drijvende supermarkt in Amsterdam te openen en Raúl&Rigel voerde het idee uit. Iedereen kon tijdens de eerste dag van Sail gratis boodschappen doen op de Dirk floating market aan de Oosterdokskade in Amsterdam. De floating market was geïnspireerd op de drijvende markten in Zuidoost-Azië waar goederen vanaf bootjes werden verkocht. De Amsterdamse Dirk-versie bestond uit negen boten met elk een ander product. In totaal deelden we 18.000 producten uit.

Veel media-aandacht voor Dirk in onder andere de Telegraaf en op Nu.nl. Op locatie zijn aldus 18.000 producten uitgedeeld. Tot slot werden de foto’s en het bijbehorende guerrillafilmpje veel gedeeld op social media.

Ook een campagne starten?

Bij ons zit experiential marketing in hart en nieren. Op zoek naar een creative agency voor conceptontwikkeling, brand activations, PR stunts, event marketing, guerrilla marketing of sampling? Dan zijn wij de juiste one-stop-shop! Dus wil jij jouw doelgroep met een zintuigprikkeling op ludieke wijze in contact brengen met jouw bedrijf, merk, product of dienst? Klik dan op de contactbutton en let us know!

Anderen bekeken ook: