Grolsch – Radler Exit! Activatie & Guerrilla actie
Tijdens deze reclamestunt voor Grolsch Radler 0.0 was het doel om zowel online als offline de aandacht te trekken bij het publiek. De conceptontwikkeling werd in dit geval gedaan door reclamebureau Fitzroy en voor de productie werden wij gevraagd.
Raúl & Rigel bewees zich hiermee wederom als een uitstekend productiebedrijf. Voor extra brand awareness van Radler 0.0 werd er een video gemaakt en gepubliceerd op social media die aansloot bij de abri-campagne. Hierdoor zijn er ontzettend veel mensen in aanraking gekomen met deze marketingstunt.
In de video zien we de Grolsch Radler Exit – een soort glijbaan – waar de werknemers met hoge snelheid door naar beneden kunnen glijden. Dit om zo snel mogelijk een Grolsch Radler te kunnen drinken. Je dag begint immers pas écht nadat de werkdag voorbij is. En de glijbaan is dan natuurlijk de snelste weg van je werkplek naar een verfrissende Grolsch Radler. Raúl & Rigel ontwikkelde deze glijbaan.
Naast het online filmpje en de abri-campagne hebben we door middel van sampling 45.000 mensen laten kennismaken met Radler 0.0. Hiervoor stonden onze promoteams bij grote winkelcentra en stations. Uiteindelijk hebben ruim 336.000 mensen de online commercial op de Facebookpagina van Grolsch bekeken. Het filmpje werd regelmatig gedeeld en kreeg veel positieve reacties.