Coca-Cola – Share a Coke Pop-up Store Activatie

In de zomer van 2013 deed Coca-Cola een leuke marketingactivatie. In zijn eigen branded pop-upstore werd iedereen uitgenodigd om een flesje Coca-Cola te delen met vrienden of familie. Dit alles onder het motto Share a Coke.

Voor het eerst in de geschiedenis stond er geen Coca Cola op de fles, maar een naam: de 150 populairste voornamen van Nederland waren op het herkenbare flesje gedrukt. Toen er in augustus van dat jaar 50 nieuwe namen werden toegevoegd, was de vraag aan Raúl & Rigel om ludieke marketingacties te bedenken, een brand experience te creëren en door middel van een pr-stunt free publicity te genereren.

Na een uitgebreide conceptontwikkeling en meerdere ideeën te hebben voorgesteld, koos Coca-Cola er uiteindelijk voor om een pop-upwinkel te openen. Samen met Store for Brands richtte Raúl&Rigel de eerste Share a Coke store ooit in Nederland en daarbuiten in.

In augustus 2013 werd de winkel geopend door de Nederlandse acteur Ruud Feltkamp. De pop-upstore was in totaal 2 weken open. In de winkel kon je een blikje laten maken met jouw naam erop, op de foto met een grote naamfles, weetjes leren over namen en nog veel meer. De inrichting van de winkel sloot perfect aan op de merkbeleving en visual branding van Coca-Cola.

Meteen op de dag van de feestelijke opening liep het al storm in de Share a Coke store. Na een lange rij voor de winkel konden mensen een ware merkbeleving van Coca-Cola ervaren en hun cola delen met vrienden en familie. Vanwege het grote succes was de pop-upstore een aantal dagen langer open dan gepland.

In de aanloop van en tijdens de opening is er niet alleen in de nationale media maar ook in de internationale media uitvoerig over de store geschreven. Ook op social media werd er volop over de store gepraat. En het promotiefilmpje over de store werd maar liefst duizenden keren bekeken op YouTube.

Ook een campagne starten?

Bij ons zit experiential marketing in hart en nieren. Op zoek naar een creative agency voor conceptontwikkeling, brand activations, PR stunts, event marketing, guerrilla marketing of sampling? Dan zijn wij de juiste one-stop-shop! Dus wil jij jouw doelgroep met een zintuigprikkeling op ludieke wijze in contact brengen met jouw bedrijf, merk, product of dienst? Klik dan op de contactbutton en let us know!

 

Anderen bekeken ook: