Dierenbescherming Kanjercampagne Activatie

Een belangrijk deel van het werk van de Dierenbescherming bestaat uit de opvang van dieren. Het gaat om dieren waarvan afstand is gedaan, zwerfdieren en gedumpte dieren. De Dierenbescherming vangt jaarlijks circa 40.000 katten en honden op en grote aantallen knaagdieren en konijnen.

De asieldierencampagne is al een aantal jaren bekend onder de noemer ‘Ik zoek baas’ en loopt ieder voorjaar. Dit jaar wilden de Dierenbescherming echter iets anders, namelijk een campagne die zowel een fondsenwervende als een voorlichtingskant heeft. Enerzijds wilde de Dierenbescherming hun achterban aansporen hen financieel te steunen, anderzijds wilden men de asieldieren, met name de langzitters (kanjers), in het zonnetje zetten en deze dieren snel weer aan een nieuw baasje helpen.

Vaak geldt een asieldier ‘zien’ is ‘kopen’. Asieldieren leven in kennels. Op de lange termijn kan dit schadelijk voor ze zijn. Raúl&Rigel plaatste daarom een stapel kennels (benches) in het Piazza Center te Eindhoven. In iedere kennel/bench zit i.p.v. een ‘stakker’ een iPad met Skype verbinding met een  stakker  in één van de asielen. Passanten kunnen inzoomen en praten met het asieldier aan de andere kant. Ze kunnen zelf de camera bedienen. Zo hebben we aandacht gevraagd voor de asieldieren en de langzitters in het algemeen.

Frank Dales, de directeur van de Dierenbescherming, onthulde de Kanjercampagne 2014. Radio 1 was op locatie aanwezig om live verslag te doen. Verder hebben alle 16 asieldieren een nieuw baasje gevonden!

Ook een campagne starten?

Bij ons zit experiential marketing in hart en nieren. Op zoek naar een creative agency voor conceptontwikkeling, brand activations, PR stunts, event marketing, guerrilla marketing of sampling? Dan zijn wij de juiste one-stop-shop! Dus wil jij jouw doelgroep met een zintuigprikkeling op ludieke wijze in contact brengen met jouw bedrijf, merk, product of dienst? Klik dan op de contactbutton en let us know!

Anderen bekeken ook: