Specsavers #oogtober Guerrilla actie

Specsavers, de internationale optiekketen, vraagt gedurende de maand oktober op diverse manieren aandacht voor het belang van het (vaker) testen van de ogen. De maand oktober is namelijk geen normale maand, maar de ‘Maand van het Zicht’, ofwel #oogtober. Specsavers wilde deze maand op een ludieke manier aftrappen en daarom werden wij ingeschakeld.

We zijn met Creative Venue PR om de tafel gaan zitten en hebben een outdoor guerrilla stunt bedacht en uitgevoerd. In bomen en struiken, maar ook op prullenbakken, trappen, beelden en op de bekende “I Amsterdam” letters werden kleine en grote oogbollen gemonteerd. Tevens zijn er op de dag zelf vingerpoppetjes met oogbollen uitgedeeld. Van de dag is een campagne filmpje gemaakt, waarin de making-off en de resultaten van de stunt zijn de aanschouwen.

De oogbollen trokken erg de aandacht en het werd veelal vastgesteld met camera’s. Dit zie je allemaal terug in het campagne filmpje, wat verspreid is op Youtube en Facebook. Tevens zijn er honderden vingerpoppetjes uitgedeeld.

Ook een campagne starten?

Bij ons zit experiential marketing in hart en nieren. Op zoek naar een creative agency voor conceptontwikkeling, brand activations, PR stunts, event marketing, guerrilla marketing of sampling? Dan zijn wij de juiste one-stop-shop! Dus wil jij jouw doelgroep met een zintuigprikkeling op ludieke wijze in contact brengen met jouw bedrijf, merk, product of dienst? Klik dan op de contactbutton en let us know!

Anderen bekeken ook: