Monopoly 80 jaar! Activatie & Guerrilla actie

In 2015 vierde Monopoly zijn 80ste verjaardag. Dit moest natuurlijk uitgebreid gevierd worden!

Ter ere van deze 80ste verjaardag creëerden Raúl&Rigel voor Monopoly een online campagne, bestaande uit een Facebook-pagina en een actiewebsite, Monopoly80.eu. Naast deze online campagne was er in de maand december een Monopoly Pop-Up Store in de duurste straat van Amsterdam geopend, de Kalverstraat. Ook organiseerden wij op 16 december een PR Stunt. In Amsterdam claimden we een parkeerplaats door het Vrij Parkeren Beeld uit het Monopoly Spel neer te leggen. Automobilisten die op deze regenachtige woensdag op zoek waren naar een parkeerplek, werden door Mister Monopoly uitgenodigd een uur lang gratis te parkeren. Binnen dat uur had men de mogelijkheid om in de Monopoly Pop-Up Store een gratis Monopoly Spel af te halen!

Monopoly kreeg op zijn 80ste verjaardag veel persaandacht. Zo was er een interview te zien op RTL Z en te horen op 3FM. Artikelen waren er onder andere te lezen in Het Parool en de Metro.

Ook een campagne starten?

Bij ons zit experiential marketing in hart en nieren. Op zoek naar een creative agency voor conceptontwikkeling, brand activations, PR stunts, event marketing, guerrilla marketing of sampling? Dan zijn wij de juiste one-stop-shop! Dus wil jij jouw doelgroep met een zintuigprikkeling op ludieke wijze in contact brengen met jouw bedrijf, merk, product of dienst? Klik dan op de contactbutton en let us know!

Anderen bekeken ook: