Natuur & Milieu Pop-up BBQ Activatie & Guerrilla actie & PR Stunt

In april en mei heeft stichting Natuur & Milieu 2 miljoen gratis vleesvervangers uitgedeeld. Om zowel het begin als het einde van deze actie extra ruchtbaarheid te geven, heeft Raúl&Rigel verschillende concepten bedacht. Als start van de actie hebben vijf omaatjes in een Jumbo filiaal in Utrecht vegetarische gehaktballetjes uitgedeeld. Het einde van de uitdeelactie moest voornamelijk een feestelijk geheel zijn.

Het einde van de uitdeelactie viel samen met het begin van het barbecue seizoen. Ideaal natuurlijk om als feestelijke aflsuiter een pop-up BBQ te geven! Op een grasveld in het Wilhelminapark in Utrecht hebben wij dan ook 100 barbecues neergezet. Om het geheel compleet te maken stond er een rieten picknickmand bij, met hierin bordjes, bekertjes, bestek en een kleedje. Drankjes, brood, smeersels en vegetarische burgers en sjaslieks werden door een promodame uitgedeeld vanaf een Natuur & Milieu bakfiets. Bordjes met het logo en de URL van Natuur & Milieu maakte duidelijk wie achter deze ludieke actie zat. Tv kok Pierre Wind maakte het geheel af door het publiek zijn barbecue tips en tricks te geven.

Voorbijgangers reageerden razend enthousiast toen zij de barbecues in het park zagen staan. Via Twitter, Whats App en Facebook werden andere Utrechters op de hoogte gesteld van deze gratis barbecue. Het Wilhelminapark stroomde dan ook snel vol met mensen die zich een barbecue toeëigende. De volgende dag verscheen de pop-up bbq in verschillende Utrechtse dagbladen.

Ook een campagne starten?

Bij ons zit experiential marketing in hart en nieren. Op zoek naar een creative agency voor conceptontwikkeling, brand activations, PR stunts, event marketing, guerrilla marketing of sampling? Dan zijn wij de juiste one-stop-shop! Dus wil jij jouw doelgroep met een zintuigprikkeling op ludieke wijze in contact brengen met jouw bedrijf, merk, product of dienst? Klik dan op de contactbutton en let us know!

Anderen bekeken ook: