Toyota – Bubble Run Activatie & Guerrilla actie & PR Stunt

In de zomer van 2018 deed Raúl & Rigel samen met reclamebureau Etcetera! een activatiecampagne voor de Toyota Aygo, die ook weleens de bubble wordt genoemd. Deze marketingactie had tot doel om meer brand awareness en brand experience te creëren rond de Toyota Aygo.

Voor deze actie, waarvoor Etcetera! de conceptontwikkeling deed, moest Raúl & Rigel de productie waarmaken. In een van te voren opgenomen online video werd bekend gemaakt dat deelnemers zich konden inschrijven voor de zogenaamde Toyota Bubble Run. Vanaf daar nam Raúl & Rigel de touwtjes stevig in handen en zorgden we ervoor dat het creatieve concept werd uitgevoerd zoals het was bedacht.

De deelnemers van de run moesten op Sportcomplex Papendal in Arnhem zo snel mogelijk een parcour afleggen in een reuzenopblaasbal. Dit om kans te maken op een jaar lang rijden in een Toyota Aygo.

De Toyota Bubble Run was een groot succes, met ruim 2700 inschrijvingen en een groot bereik. De aankondigingsvideo en aftermovie zorgden ervoor dat een grotere doelgroep de Toyota merkbeleving meekreeg en droegen bij aan het laden van de naamsbekendheid.

Ook een campagne starten?

Bij ons zit experiential marketing in hart en nieren. Op zoek naar een creative agency voor conceptontwikkeling, brand activations, PR stunts, event marketing, guerrilla marketing of sampling? Dan zijn wij de juiste one-stop-shop! Dus wil jij jouw doelgroep met een zintuigprikkeling op ludieke wijze in contact brengen met jouw bedrijf, merk, product of dienst? Klik dan op de contactbutton en let us know!

Anderen bekeken ook: