Oxfam Novib – Diner at the Park Guerrilla actie & PR Stunt
Een bord vol eten is niet overal vanzelfsprekend. Daarom startte Oxfam Novib op 16 oktober haar nieuwe campagne Support het zelfdoen , met o.m. de verkoop van het Oxfam Novib Wereldbord. Door het bord te kopen, krijgen mensen in ontwikkelingslanden de kans om zelf een beter bestaan op te bouwen en wordt het zelfdoen gestimuleerd.
Om deze campagne aan te jagen hebben we een stunt bedacht waarbij we mensen in het Vondelpark verrast hebben met een pop-up diner….Zo snel als alles werd neergezet werd alles ook weer weggehaald omdat een bord eten niet overal zo vanzelfsprekend is.
In een paar dagen had het filmpje al 800.000 views op facebook en 50.000 views op youtube. Verder heeft het filmpje heel wat exposure opgeleverd in de pers onder andere Adformatie, nu.nl, Dutchcowboys, Marketing Online, Volkskrant, AT5, RTV Noord-Holland, Het Parool & Linda.