Hornbach – Onderbroeken Automaat Activatie & PR Stunt

Het voorjaar staat voor de deur… De hoogste tijd om je tuin voorjaarsklaar te maken! Hornbach kwam met een campagne waarin de geur van het voorjaar centraal staat. Versgemaaid gras, tuinhout, bloemen; allemaal geuren die meteen aan dit seizoen doen denken.

Raúl&Rigel kwam met het idee om de onderbroeken automaat uit de omstreden TV commercial, waarbij een Aziatische vrouw aan een gebruikte onderbroek ruikt, naar Nederland te halen. En wel naar het drukste treinstation van Nederland! Utrecht Centraal Station, waar dagelijks 300.000 reizigers de weg  naar hun eindbestemming vinden.

Op vrijdag 12 april tijdens de ochtendspits werden reizigers verrast door een bloemenperkje midden in de stationshal, met hierop, jawel, de veelbesproken onderbroeken automaat gevuld met onderdoeken in verschillende voorjaarsgeuren. Versgemaaid gras, tuinhout en rozengeur die er eigenhandig door de tuinman, timmerman en rozenkweker in waren gebracht.

Het was een groot succes. De onderbroeken automaat trok enorm veel bekijks van de voorbijgangers. Zij probeerden alle geuren uit en waren maar wat blij dat ze een onderbroek mee naar huis mochten nemen. Ook o.a. het Algemeen Dagblad, Adformatie, MarketingTribune en lokale pers schreef lovend over de stunt van Hornbach!

Ook een campagne starten?

Bij ons zit experiential marketing in hart en nieren. Op zoek naar een creative agency voor conceptontwikkeling, brand activations, PR stunts, event marketing, guerrilla marketing of sampling? Dan zijn wij de juiste one-stop-shop! Dus wil jij jouw doelgroep met een zintuigprikkeling op ludieke wijze in contact brengen met jouw bedrijf, merk, product of dienst? Klik dan op de contactbutton en let us know!

Anderen bekeken ook: