Hornbach – Openingscampagne Duiven Activatie & Guerrilla actie & PR Stunt

 In het voorjaar van 2020 zou de nieuwste Hornbach vestiging openen in de provincie Gelderland, namelijk in Duiven!

Om deze nieuwe vestiging onder de aandacht te brengen van de inwoners in de regio werd Raúl&Rigel gevraagd om een campagne te ontwikkelen waarbij de fysieke zichtbaarheid en contactmomenten de belangrijkste uitgangspunten waren. Dat heeft de regio geweten!

In de eerste week van januari doken er verschillende grote XXL gereedschap tools in de regio Duiven/Arnhem. Namelijk een mega grote zaag, hamer, bout en liepen twee bouwvakkers rond met een XXL steeksleutel van klus naar klus. Dit alles zonder afzender waardoor mensen razend nieuwsgierig waren waar dit te betekenen had!

Daarna verschenen er in de tweede week op mysterieuze wijze uitvergrote verfblikken in het straatbeeld in de regio. Op de oranje deksel van deze verfblikken kon men drukken waarop zij een geluidsfragment kregen te horen ”Hornbach Duiven opent vanaf 29 januari!”. Parallel hier aan werd er in deze periode op verschillende gebouwen in de regio een tekst geprojecteerd waarop werd aangekondigd dat de nieuwste Hornbach vestiging op 29 januari opent in Duiven.

In de derde en vierde week zijn we de activeringsfase ingestart en zijn we met een speciaal omgebouwde Hornbach bouwkeet op pad gegaan om stroopwafels en flesjes drinken uit te delen in de regio. En hebben een grote eventcontainer geplaatst in Duiven waarin een leuke activiteit voor kinderen plaatsvond. Namelijk de pop-up kinderwerkplaats waar ouders op de drukke zaterdag hun kinderen kunnen achterlaten tijdens het winkelen/boodschappen doen. Kinderen hebben hier knutselwerkjes gemaakt.

Tot slot natuurlijk de openingsdag! Daarvoor ontwikkelden we een openingsact waarbij de wethouder, vestigingsmanager, medewerker en iemand uit het publiek met een gigantisch grote steeksleutel de boutkop van de deur van de nieuwe vestiging open hebben gedraaid. Bij deze was de vestiging geopend!

Mensen reageerden erg positief op alle stunts en activaties. Ze verbaasden zich over de grote tools, bestookten de bouwvakkers met de steeksleutel met vragenvuren wat dit te bekenenen had (waarop de bouwvakkers in vakjargon vertelden naar welke klussen zij onderweg waren), glimlachten van oor tot oor van de boodschap die uit de verfblikken kwam en genoten van de activaties!

Regio Duiven kan niet meer om Hornbach heen!

Ook een campagne starten?

Bij ons zit experiential marketing in hart en nieren. Op zoek naar een creative agency voor conceptontwikkeling, brand activations, PR stunts, event marketing, guerrilla marketing of sampling? Dan zijn wij de juiste one-stop-shop! Dus wil jij jouw doelgroep met een zintuigprikkeling op ludieke wijze in contact brengen met jouw bedrijf, merk, product of dienst? Klik dan op de contactbutton en let us know!

Anderen bekeken ook: