KPN – Hé Den Haag Activatie & Guerrilla actie & PR Stunt

KPN Netwerk NL heeft een aantal jaar geleden beloofd om iedereen in Den Haag aan te sluiten op het glasvezelnetwerk. Dit jaar is het zover! Aan Raúl&Rigel werd gevraagd mee te denken hoe dit op en ludieke wijze onder de aandacht te brengen van de Hagenezen en Hagenaren.

In samenwerking met GUC hebben we een teaser campagne opgezet waarbij de eerste fase bestond uit een guerrilla actie. Namelijk de tekst HÉ DEN HAAG op laten duiken in de stad. Dit zonder afzender om iedereen nieuwsgierig te maken!

We produceerde de letters geheel in lettertype en kleur van KPN en formeerde een passend promoteam die de letters op een dynamische wijze door de stad zouden laten opduiken.

Woensdag 21 augustus was de grote dag! Het promoteam verzamelde zich op Den Haag Centraal Station. Van daaruit werd het startsein gegeven om deze ludieke stunt in te starten.

De gehele dag hebben de promotiemedewerkers, met elk een eigen letter, rondgelopen. Zij liepen afwisselend alleen, in groepjes of gezamenlijk door de straten waarin het glasvezelnetwerk aangelegd zou worden. En stopten bij bekende landmarks om hier samen te komen en de totale regel tot uiting te brengen. Zo was de complete regel te lezen op het Malieveld, het Binnenhof en de Grote Markt.

Het was een groot succes. De voortbewegende HÉ DEN HAAG regel trok veel bekijks en omstanders wilden hier dan ook graag mee op de foto. De promotiemedewerkers hadden hierbij de kans om wat extra informatie te delen met omstanders zonder al te veel weg te geven.

Ook een campagne starten?

Bij ons zit experiential marketing in hart en nieren. Op zoek naar een creative agency voor conceptontwikkeling, brand activations, PR stunts, event marketing, guerrilla marketing of sampling? Dan zijn wij de juiste one-stop-shop! Dus wil jij jouw doelgroep met een zintuigprikkeling op ludieke wijze in contact brengen met jouw bedrijf, merk, product of dienst? Klik dan op de contactbutton en let us know!

Anderen bekeken ook: