SONY MUSIC – AC/DC PWR UP TOUR Activatie & Guerrilla actie
13 november 2020 kwam met langverwachte nieuwe album ‘POWER UP’ van de hardrockband AC/DC uit op het label van Sony Music. Dit is de eerste nieuwe muziek van deze Australische hardrocklegende sinds 2014. Aan Raúl&Rigel werd gevraagd een spectaculaire activatie te bedenken en uit te voeren die geheel coronaproof is. Essentieel in deze tijd!
Wij bouwden een bus om tot echte AC/DC truck met o.a. relaxt bankstel, neon verlichting, rookmachines en een muur met Marshall versterkers. We reden 10 dagen lang bij fans in Nederland en België langs om bij hen voor de deur te parkeren met onze AC/DC Mobiele Living Room.
Door mee te doen aan een wedstrijd via radiostations Veronica, Studio Brussel of Classic 21 maakte men kans op een bezoek van de truck voor hun huis. In de gedesinfecteerde mobiele AC/DC huiskamer konden fans helemaal los gaan op het nieuwe album van hun favoriete band. Dit kolkende spektakel maakt het beluisteren van ‘PWR UP’ tot een unieke en oorverdovende ervaring. Alles op wielen en uiteraard coronaproof! De hele truck werd na elke winnaar gedesinfecteerd en onze COVID manager zorgde ervoor dat de 1,5 meter altijd gewaarborgd bleef.
De komst van de AC/DC truck werd enorm enthousiast ontvangen door de fans en buurtgenoten. En onderweg tijdens de tour waren de omkijkende hoofden van voorbijgangers niet bij te houden. Online doet deze coronaproof activatie het ook erg goed. Op dit moment staat de teller op 111.193 likes en 1.165 reacties op social media van mensen die allemaal vroegen of de PWR UP truck ook naar hun huis kan komen!