Sony Music – Tyler The Creator album tour Activatie & Guerrilla actie

Vrijdag 25 juni 2021 zou het nieuwe album van de Amerikaanse hiphop artiest Tyler The Creator gereleased worden. De opvolger van zijn album IGOR uit 2019, dat hem destijds een Grammy Award opleverde. Raúl&Rigel werd gevraagd om mee te denken voor een toffe actie ter lancering van het nieuwe album.

We kwamen met een oldschool VW busje geheel in de retro stijl uit de clips van Tylers nieuwe album, inclusief de vintage reiskoffers, op het dak. Hiermee toerden we twee dagen rond door Utrecht en Amsterdam om afscheurposters op te hangen. Op deze afscheurposter was de ID card van Tyler afgebeeld met de tekst ‘’Call Me If You Get Lost’’, eveneens de titel van zijn nieuwe album. Onderaan de poster hingen afscheurbriefjes met zijn telefoonnummer. Door dit telefoonnummer te bellen kon je boodschappen van Tyler beluisteren.

Tijdens het opplakken van deze posters op lantaarnpalen, elektriciteitskastjes, skatebanen en straatmeubilair knalde het nieuwe album van de hiphop artiest natuurlijk luid uit de speakers van het busje. 

We hebben honderden afscheurposters opgehangen in de steden en het telefoonnummer werd massaal door fans gebeld om de boodschappen van Tyler te beluisteren. Op alle plekken waar het busje stopte werd het album, dat uit speakers knalde, heel goed ontvangen en op een aantal plekken liep dit zelfs uit tot een echt feestje!

Ook een campagne starten?

Bij ons zit experiential marketing in hart en nieren. Op zoek naar een creative agency voor conceptontwikkeling, brand activations, PR stunts, event marketing, guerrilla marketing of sampling? Dan zijn wij de juiste one-stop-shop! Dus wil jij jouw doelgroep met een zintuigprikkeling op ludieke wijze in contact brengen met jouw bedrijf, merk, product of dienst? Klik dan op de contactbutton en let us know!

Anderen bekeken ook: