NYX – National Lipstick day Activatie & Guerrilla actie & Sampling

NYX Professional Makeup (onderdeel van L’Oréal group) heeft Raúl&Rigel gevraagd om een sampling actie op te zetten ter ere van National Lipstickday 2021. NYX hecht veel waarde aan sustainability dus was het belangrijk dat de actie op een ‘sustainable manier’ werd uitgevoerd. 

29 juli was het zover, National Lipstick Day 2021! Voor deze dag hebben we een bakfiets ge-customized naar NYX stijl, twee promotiedames werden compleet gestyled en opgemaakt door een makeup artist van NYX en gingen met de bakfiets samplen door het centrum van Amsterdam. Aan de bakfiets hadden we een groot hart bevestigd met een spiegel en een hashtag. Alle voorbijgangers kregen een gratis lippenstift van de dames en mochten deze delen op social media door middel van een foto in de spiegel van de bakfiets te maken. Hiermee maakten ze kans op een jaar lang gratis NYX lipsticks. 

Alle voorbijgangers waren ontzettend enthousiast, iedereen was blij verrast dat ze een gratis lippenstift kregen. We hebben alle dames (en ook heren) voorzien van mooi verzorgde lippen. Op social media werd de actie ook heel goed opgepikt, er zijn ontzettend veel foto’s met de bakfiets gedeeld met de bijbehorende #hashtag. 

Ook een campagne starten?

Bij ons zit experiential marketing in hart en nieren. Op zoek naar een creative agency voor conceptontwikkeling, brand activations, PR stunts, event marketing, guerrilla marketing of sampling? Dan zijn wij de juiste one-stop-shop! Dus wil jij jouw doelgroep met een zintuigprikkeling op ludieke wijze in contact brengen met jouw bedrijf, merk, product of dienst? Klik dan op de contactbutton en let us know!

Anderen bekeken ook: