Hornbach – Verdwenen gevelletters Guerrilla actie & PR Stunt

HORNBACH staat symbool voor echte aanpakkers en voor heuse eigenzinnigheid. Met de herfst campagne wilden zij dit nog tastbaarder maken, om HORNBACH te verheffen tot een cultmerk. Op een dag verdwenen plotseling een aantal letters van het HORNBACH logo van de gevel van de vestigingen. Aan Raúl&Rigel werd gevraagd hier een follow up aan te geven.

We maakten de letter A uit het HORNBACH logo na en lieten deze door de grachten van Amsterdam en Utrecht varen. Op deze manier zetten we in scène dat een creatieve ondernemende HORNBACH fan deze van de gevel had gehaald en had omgebouwd tot bootje. De letter kreeg een kiel, motor en schipper. En was onder andere te zien op het water bij landmarks als de Magere Brug, Hermitage, Westerkerk, Munttoren en het Rijksmuseum.

Met deze ludieke actie trokken we niet alleen aandacht vanaf het land, maar ook vanaf het water! Enorm veel bekijks van mensen die een foto maakten en andere passerende schippers die de letter herkenden en er het gesprek over aangingen.

Ook een campagne starten?

Bij ons zit experiential marketing in hart en nieren. Op zoek naar een creative agency voor conceptontwikkeling, brand activations, PR stunts, event marketing, guerrilla marketing of sampling? Dan zijn wij de juiste one-stop-shop! Dus wil jij jouw doelgroep met een zintuigprikkeling op ludieke wijze in contact brengen met jouw bedrijf, merk, product of dienst? Klik dan op de contactbutton en let us know!

Anderen bekeken ook: