WPP – Gevellogo kantoorpand
De grote mondiale speler in de creatieve industrie, WPP, verhuisde naar een nieuw kantoorpand aan de Amstel in Amsterdam. Daar hoort natuurlijk een mooi gevellogo bij om herkenbaar te zijn voor de omgeving, klanten en andere relaties. WPP wilde iets speciaals dat aansluit bij haar kernwaarden.
Raúl&Rigel ontwikkelde een dynamisch logo die past bij een creatief bedrijf als WPP. Het tonen van belevingen wordt al veel gedaan op ledschermen en tonen van een naam op een gevel gebeurt gewoonlijk door lichtbakken of doosletters. Wij brachten beiden samen.
We bouwden een gevellogo op 43 meter hoogte, gemaakt uit de dots van het WPP beeldmerk. Elke dot is apart aan te sturen en kan dus individueel een eigen kleur aannemen. Hiermee is het mogelijk om het logo in allerlei gedaantes (kleurcombinaties) te tonen op het pand. Ook bewegend. Zo programmeerden we (jaarlijkse) thema’s die ingezet kunnen worden voor Pride, Koningsdag of belangrijke Nederlandse sportwedstrijd, Amsterdam etc.
Door alle dots een blauw gekleurde lichtdoorlatende folie te geven is het logo overdag te zien in de blauwe basis huisstijlkleur van WPP.
WPP is enorm blij met het nieuwe gevellogo. Van een creatief bedrijf als WPP wordt verwacht dat zij continu innoveert, impact maakt en in het oog springt. Dit is goed gelukt; het nieuwe logo bestaat uit verschillende kleuren om op dynamische wijze de diversiteit van de organisatie en de branche visueel weer te geven.